Tursamma testiklar traskar till Trelleborg

Ja ni, jag är inte så väldigt duktig på att hålla min blogg uppdaterad, nu blev jag tillsagd av en vän att detta inte höll längre. Därför lovade jag honom att skriva ett inlägg idag, på stubinen.
Hmm.. frågar mig själv vad jag ska hitta på att skriva om denna gång, nu när det blev så hastigt att uppdatera och leverera något nytt. Jag vill ju inte bara berätta om vad jag har gjort idag, nej det är ju inge skoj. Alla andra gör ju det. "I dag har jag varit och fiskat, jätteskönt". Det är väl inge kul? eller?.

Jag kommer dock att berätta om min dag då jag nu kommer att ta upp otursfaktorn i detta inlägg. Men först vill jag bara säga att otur är la inge kul, man vill ju ha tur här i livet. Jag har dock inte tur, har inte haft det hittills i några stora mängder förutom att man är född i ett väl utvecklat land, med möjligheten att utbilda sig och skapa sin framtid. Man kanske har haft tur med mer saker om man fortsätter på dessa banor tillexempel att man fått den familj och den vänskapskräts man fått som på något vis har format en till den människa man är idag. Men nu menar jag ju inte sådan tur, jag menar Lotto-turen, Keno-turen samt flytet-i-livet-turen. Denna tur tror jag mig inte inneha för idag fick jag och Mirza reda på vem vi ska opponera på angående examensrapporten som samtidigt ska opponera på våran examensrapport. Inte så kul då vi känner att denna människa har hållt på med sitt ex-jobb i 5 år och inte kommer att ha ett fel för han EXTRAKNÄCKER som lärare i verkstaden, hmm, undra vem denna filur kan vara. BENGT, har man tur då? Vad hände?
Efter Examinatorn Klappat mig på axeln för att samtidigt säga "Det är mycket nu för er grabbar" tappade jag allt hopp om att någonsin ha tur.
Inte bara det att Bengan inte kommer ha en opponerbar rapport utan en finslipad vetenskaplig artikel genomläst och godkänd av hela Sveriges lärarkår, nej han kommer ju såga sönder våran rapport, och spotta på min modell.

Nej nu får jag nästan tårar i ögonen för att man ska dra på all denna otur, usch. Men vem fan var det som kom på att man kunde säga "det är ju lyckosamt att jag har otur, annars hade jag ju inte haft någon tur alls." Pucko säger jag till den filuren, men tackar samtidigt då jag kommer börja säga denna fras dagligen för att påminna mig om att: Tur, det kommer jag aldrig ha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

äntligen.. ;P.. kul med bengan! hahaha.. stakkah boo

2008-06-02 @ 18:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0