Ödet överglänser överstar som överöstar övriga.

Ödet? är ödet något bra eller dåligt påfund?
Jag undrar då hunden Charlie, mina svärföräldrars hund, hittar en skatunge, halvt livlös i skogen.
Skatungen har nu vårdats av familjen i två dagra och fågels öde måste snart bestämmas. Fågeln kan inte stå på sina egna ben och inte heller röra på vingarna, huvet är det ända som rör på sig när den blir matad med kattmat från en pincet. Denna fågel verkar inte visa någon förbättring varken fysiskt eller psykist, därför måste ödet bestämmas, ska han få inta den eviga vilan eller inte. Fågeln verkar lida och måste nog tas hand om av högre makter, men det är synd då det bara är en liten bebis.

Vem är det lixom som bestämmer allt? ödet? vadå ödet? bestämmer ödet att fågeln ska dö? nej det är vi människor som bestämmer fågelns öde? visserligen för det bättre då skatan lider, men ändå. jag tror att den med högst rang samt högst intelligens bestämmer vad ödet för vederbörande skall vara. Problemet ligger då i att vad jag vet, så är människan den mest intelligenta varelsen vi vet av, därför är det ju vi som bestämmer ödet, men bestämmer vi ockås våra egna öden? eller finns det någon med mer makt och högre intelligens som i sin tur bestämmer vårat?

Ääh, man blir ju knäpp av att tänka, får bara hoppas att fågelungen visar förbättring så den kan återgå till det vilda, i vilket fall hoppas man att den slipper lida mycket längre.

Är det någon som har en susning om vad som är rätt och fel? nej jag tror inte det för alla meningar inom detta diskussions segment går att vrida och vända på. Grr, finner ju ingen rätsida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0